Dane kontaktowe:
Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Staszica 17, 62-500 Konin
tel. 63 240 11 54, 63 240 11 56
Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności wydaje 3 rodzaje orzeczeń:
- orzeczenie o niepełnosprawności (dotyczy dzieci poniżej 16 roku życia),
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (dotyczy osób powyżej 16 roku życia)
- orzeczenie o wskazaniach do ulg i uprawnień (dotyczy osób posiadających orzeczenia wydane przez inne organy orzekające, a chcące otrzymać wyłącznie wskazania do ulg i uprawnień)
Do wniosku należy załączyć zaświadczenie lekarskie wydane dla potrzeb Zespołu ds. Orzekania, posiadaną dokumentację medyczną i kserokopię poprzedniego orzeczenia wydanego przez Zespół.
Wnioski o ponowne ustalenie stopnia niepełnosprawności można składać najwcześniej 30 dni przed ukończeniem terminu ważności poprzedniego orzeczenia.
Od orzeczenia o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności przysługuje odwołanie do Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Poznaniu.
UWAGA! Od orzeczeń o wskazaniach do ulg i uprawnień nie przysługuje odwołanie to postępowanie jest jednoinstancyjne.
Wniosek o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności wraz z załącznikami:
Wniosek o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności (osoba przed 16 rokiem życia
Wynik badania psychologicznego
Wniosek o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności wraz z załącznikiem:
Wniosek o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (osoba po 16 roku życia)
Legitymacje osoby niepełnosprawnej wydaje się na podstawie następujących dokumentów:
- wniosek o wydanie legitymacji
- upoważnienie do odbioru legitymacji
- prawomocne orzeczenie o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności lub wskazaniach do ulg i uprawnień wydane przez Powiatowy Zespól do Spraw Orzekania
o Niepełnosprawności- aktualne zdjęcie o wymiarach 35×45 mm ,
Uwaga: Legitymacje wydawane są na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres:
- 5 lat – w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność;
- 10 lat – w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia.
Ważne: W przypadku osób, które ukończyły 60 rok życia legitymację wydaje się na okres ważności orzeczenia stanowiącego podstawę do wydania legitymacji bez ograniczeń czasowych, takich jak
w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność oraz stopień niepełnosprawności osób, które nie ukończyły 60 roku życia. W przypadku tych osób niepełnosprawnych możliwe jest wydanie legitymacji na stałe.
Wniosek o wydanie legitymacji składa się do Miejskiego Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Wniosek o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej
Upoważnienie do wydania legitymacji
Karta parkingowa jest wydawana wyłącznie:
- osobie niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się;
- osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się;
Osoba niepełnosprawna składa wniosek osobiście z wyjątkiem:
- osoby, która nie ukończyła 18. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów;
- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składa jeden z rodziców;
- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.
Ważne: Do wniosku dołącza się:
- jedną fotografię o wymiarach 35 mm x 45 mm, odzwierciedlającą aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiającą tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami ( osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami wzroku może dołączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania- fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy, pod warunkiem, że fotografia taka jest zamieszczona w dokumencie potwierdzającym tożsamość tej osoby)
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie karty parkingowej
- kopię prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności lub
o wskazaniach do ulg i uprawnień wraz ze wskazaniem do karty parkingowej (oryginał orzeczenia należy przedstawić do wglądu)
Opłata za wydanie karty parkingowej wynosi 21 zł, opłatę uiszcza się w kasie Urzędu Miejskiego w Koninie lub przelewem na konto.
Numer konta: 40 1560 0013 2015 2804 6127 0035
Wniosek o wydanie karty parkingowej składa się do Miejskiego Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Wniosek o wydanie karty parkingowej